[1] [2] [3] [4] [5] [6] [7]



Stoomlocomotieven - Pagina 1


Loc 94 1180 op de draaischijf van het loc-depôt Löhne (Westfalen). Op de achtergrond in de loods van links naar rechts de locs: 41.338 + 50.2293 + 50.1140. Löhne; 13 april 1966. Loc 41.338 in het loc-depôt Löhne (Westfalen). Op de achtergrond loc 50.1140 en uiterst links een loc serie 94. Löhne; 13 april 1966.


Loc 44.1651 met een goederentrein uit de richting Paderborn passeert het spoorwegviaduct te Altenbeken; 14 april 1966. Loc 01.227 met een reizigerstrein in de richting Paderborn, nabij het spoorwegviaduct te Altenbeken; 14 april 1966.


Loc 38.3603 met trein 2678 naar Warburg (Wf) bij vertrek (om 13.05 uur) uit Kassel, spoor 5; 15 april 1966. Loc 86.779 met trein 2939 naar Walburg (HN) bij vertrek (om 13.22 uur) uit Kassel, spoor 3; 15 april 1966.


Museumloc “Der Adler” op het stationsplein van Kassel Hbf ter gelegenheid van “100 Jahre Deutsche Eisenbahnreklame Plakatausstellung Fridericianum. Kassel; 15 april 1966. Museumloc “Der Adler” op het stationsplein van Kassel Hbf ter gelegenheid van “100 Jahre Deutsche Eisenbahnreklame Plakatausstellung Fridericianum. Kassel; 15 april 1966.


Museumloc “Der Adler” op het stationsplein van Kassel Hbf ter gelegenheid van “100 Jahre Deutsche Eisenbahnreklame Plakatausstellung Fridericianum. Kassel; 15 april 1966. Loc 44.1360 in het loc-depôt te Rheine; 17 april 1966.


Loc 01.159 met excursietrein, na aankomst in Osnabrück, 3e perron Gleis 5; 29 september 1968. Loc 01.159 met excursietrein, na aankomst in Osnabrück, 3e perron Gleis 5; 29 september 1968.


Loc 01.159 met excursietrein, na aankomst in Osnabrück, 3e perron Gleis 5; 29 september 1968. Loc 01.159 rangerend met het ledig materieel van de excursietrein van Gleis 5 naar Gleis 4. Osnabrück; 29 september 1968.


Loc 01.159 rangerend met het ledig materieel van de excursietrein van Gleis 5 naar Gleis 4. Osnabrück; 29 september 1968. Links een T3 en opgesteld museummaterieel t.g.v. de elektrificatie van Osnabrück (Verkehrsausstellung). Loc 01.159 als rangerende losse loc op Gleis 3 te Osnabrück. Links op de achtergrond opgesteld materieel t.g.v. de Verkehrsausstellung elektrificatie Osnabrück (e-loc met autotransportwagens); 29 september 1968.


Excursie Arbeitsgemeinschaft Eisenbahn Kurier; 14 september 1969.

Loc 018.323-6 (“Zeppelin” – Maffei 1920, ex-Badische Staatsbahn) met een excursietrein ten behoeve van een rondrit via Emmerich, Arnhem, Nijmegen, Groesbeek, Kleve, Goch en verder, even vóór binnenkomst te Emmerich.

Excursie Arbeitsgemeinschaft Eisenbahn Kurier; 14 september 1969.

Loc 018.323-6 (“Zeppelin” – Maffei 1920, ex-Badische Staatsbahn) met een excursietrein ten behoeve van een rondrit via Emmerich, Arnhem, Nijmegen, Groesbeek, Kleve, Goch en verder, ter hoogte van Zevenaar-grens, op weg naar Arnhem.



Excursie Arbeitsgemeinschaft Eisenbahn Kurier; 14 september 1969.

Loc 018.323-6 (“Zeppelin” – Maffei 1920, ex-Badische Staatsbahn) met een excursietrein ten behoeve van een rondrit via Emmerich, Arnhem, Nijmegen, Groesbeek, Kleve, Goch en verder, tijdens het stationnement (op spoor 9; aankomst: 10.05, vertrek: 11.03 uur) in Arnhem.

Excursie Arbeitsgemeinschaft Eisenbahn Kurier; 14 september 1969.

Loc 018.323-6 (“Zeppelin” – Maffei 1920, ex-Badische Staatsbahn) met een excursietrein ten behoeve van een rondrit via Emmerich, Arnhem, Nijmegen, Groesbeek, Kleve, Goch en verder, tijdens het stationnement (op spoor 9; aankomst: 10.05, vertrek: 11.03 uur) in Arnhem.



Excursie Arbeitsgemeinschaft Eisenbahn Kurier; 14 september 1969.

Loc 018.323-6 (“Zeppelin” – Maffei 1920, ex-Badische Staatsbahn) met een excursietrein ten behoeve van een rondrit via Emmerich, Arnhem, Nijmegen, Groesbeek, Kleve, Goch en verder, tijdens het stationnement (op spoor 9; aankomst: 10.05, vertrek: 11.03 uur) in Arnhem. Links een DE-loc van NS serie 2200.

Excursie Arbeitsgemeinschaft Eisenbahn Kurier; 14 september 1969.

Loc 018.323-6 (“Zeppelin” – Maffei 1920, ex-Badische Staatsbahn) met een excursietrein ten behoeve van een rondrit via Emmerich, Arnhem, Nijmegen, Groesbeek, Kleve, Goch en verder, tijdens het stationnement (op spoor 9; aankomst: 10.05, vertrek: 11.03 uur) in Arnhem. Links op de achtergrond een DE-loc van NS serie 2200.



Excursie Arbeitsgemeinschaft Eisenbahn Kurier; 14 september 1969.

Loc 018.323-6 (“Zeppelin” – Maffei 1920, ex-Badische Staatsbahn) met een excursietrein ten behoeve van een rondrit via Emmerich, Arnhem, Nijmegen, Groesbeek, Kleve, Goch en verder, tussen Elst en Nijmegen.

Excursie Arbeitsgemeinschaft Eisenbahn Kurier; 14 september 1969.

Loc 018.323-6 (“Zeppelin” – Maffei 1920, ex-Badische Staatsbahn) met een excursietrein ten behoeve van een rondrit via Emmerich, Arnhem, Nijmegen, Groesbeek, Kleve, Goch en verder, tijdens het stationnement (aankomst: 11.27, vertrek: 11.58 uur) in Nijmegen.



Excursie Arbeitsgemeinschaft Eisenbahn Kurier; 14 september 1969.

Loc 018.323-6 (“Zeppelin” – Maffei 1920, ex-Badische Staatsbahn) met een excursietrein ten behoeve van een rondrit via Emmerich, Arnhem, Nijmegen, Groesbeek, Kleve, Goch en verder, tijdens het stationnement (aankomst: 11.27, vertrek: 11.58 uur) in Nijmegen.

Excursie Arbeitsgemeinschaft Eisenbahn Kurier; 14 september 1969.

Loc 018.323-6 (“Zeppelin” – Maffei 1920, ex-Badische Staatsbahn) met een excursietrein ten behoeve van een rondrit via Emmerich, Arnhem, Nijmegen, Groesbeek, Kleve, Goch en verder, tijdens het stationnement (aankomst: 11.27, vertrek: 11.58 uur) in Nijmegen.



Excursie Arbeitsgemeinschaft Eisenbahn Kurier; 14 september 1969.

Loc 018.323-6 (“Zeppelin” – Maffei 1920, ex-Badische Staatsbahn) met een excursietrein ten behoeve van een rondrit via Emmerich, Arnhem, Nijmegen, Groesbeek, Kleve, Goch en verder, gereed voor vertrek (om 11.58 uur) in Nijmegen, richting Krefeld via Kranenburg.

Excursie Arbeitsgemeinschaft Eisenbahn Kurier; 14 september 1969.

Loc 018.323-6 (“Zeppelin” – Maffei 1920, ex-Badische Staatsbahn) met een excursietrein ten behoeve van een rondrit via Emmerich, Arnhem, Nijmegen, Groesbeek, Kleve, Goch en verder, tussen Nijmegen en Groesbeek (en verder naar Kleve en Krefeld). In verband met brandgevaar reed op dit trajectgedeelte een loc serie 2200 in voorspan.



Excursie Arbeitsgemeinschaft Eisenbahn Kurier; 14 september 1969.

Loc 018.323-6 (“Zeppelin” – Maffei 1920, ex-Badische Staatsbahn) met een excursietrein ten behoeve van een rondrit via Emmerich, Arnhem, Nijmegen, Groesbeek, Kleve, Goch, Krefeld en verder, tussen Kranenburg en Kleve.

Excursie Arbeitsgemeinschaft Eisenbahn Kurier; 14 september 1969.

Loc 018.323-6 (“Zeppelin” – Maffei 1920, ex-Badische Staatsbahn) met een excursietrein ten behoeve van een rondrit via Emmerich, Arnhem, Nijmegen, Groesbeek, Kleve, Goch, Krefeld en verder, even vóór binnenkomst in het station Pfalzdorf.



Excursie Arbeitsgemeinschaft Eisenbahn Kurier; 14 september 1969.

Loc 018.323-6 (“Zeppelin” – Maffei 1920, ex-Badische Staatsbahn) met een excursietrein ten behoeve van een rondrit via Emmerich, Arnhem, Nijmegen, Groesbeek, Kleve, Goch, Krefeld en verder, tijdens de stop in Pfalzdorf.

Excursie Arbeitsgemeinschaft Eisenbahn Kurier; 14 september 1969.

Loc 018.323-6 (“Zeppelin” – Maffei 1920, ex-Badische Staatsbahn) met een excursietrein ten behoeve van een rondrit via Emmerich, Arnhem, Nijmegen, Groesbeek, Kleve, Goch, Krefeld en verder, bij aankomst in Goch.



Excursie Arbeitsgemeinschaft Eisenbahn Kurier; 14 september 1969.

Loc 018.323-6 (“Zeppelin” – Maffei 1920, ex-Badische Staatsbahn) met een excursietrein ten behoeve van een rondrit via Emmerich, Arnhem, Nijmegen, Groesbeek, Kleve, Goch, Krefeld en verder, tijdens stop in Goch.

Excursie Arbeitsgemeinschaft Eisenbahn Kurier; 14 september 1969.

Loc 018.323-6 (“Zeppelin” – Maffei 1920, ex-Badische Staatsbahn) met een excursietrein ten behoeve van een rondrit via Emmerich, Arnhem, Nijmegen, Groesbeek, Kleve, Goch, Krefeld en verder, tijdens stop in Goch.



Excursie Arbeitsgemeinschaft Eisenbahn Kurier; 14 september 1969.

Loc 018.323-6 (“Zeppelin” – Maffei 1920, ex-Badische Staatsbahn) met een excursietrein ten behoeve van een rondrit via Emmerich, Arnhem, Nijmegen, Groesbeek, Kleve, Goch, Krefeld en verder, bij vertrek uit Goch in de richting Krefeld.

Excursie Arbeitsgemeinschaft Eisenbahn Kurier; 14 september 1969.

Loc 018.323-6 (“Zeppelin” – Maffei 1920, ex-Badische Staatsbahn) met een excursietrein ten behoeve van een rondrit via Emmerich, Arnhem, Nijmegen, Groesbeek, Kleve, Goch, Krefeld en verder, tussen Goch en Krefeld.



NVBS-excursie stoomrit Venlo – Duitsland – Hengelo; 25 oktober 1969.

Loc 055.567-2 met ledig materieel bij binnenkomst in Venlo.

NVBS-excursie stoomrit Venlo – Duitsland – Hengelo; 25 oktober 1969.

Loc 055.567-2 (ex NS 4115) met excursiematerieel, na omlopen loc (met tender vóór) te Venlo.



NVBS-excursie stoomrit Venlo – Duitsland – Hengelo; 25 oktober 1969.

Loc 055.567-2 (ex NS 4115) met excursiematerieel, gereed voor vertrek (om 11.00 uur) te Venlo, loc met tender vóór.

NVBS-excursie stoomrit Venlo – Duitsland – Hengelo; 25 oktober 1969.

Loc 055.567-2 (ex NS 4115) met excursietrein tussen Venlo en Viersen, kort na vertrek uit Venlo (om 11.00 uur), loc met tender vóór, in de boog bij “De Bovenste Molen”.



NVBS-excursie stoomrit Venlo – Duitsland – Hengelo; 25 oktober 1969.

Loc 055.567-2 (ex NS 4115) met excursietrein tussen Venlo en Viersen, kort na vertrek uit Venlo (om 11.00 uur), loc met tender vóór, in de boog bij “De Bovenste Molen”.

NVBS-excursie stoomrit Venlo – Duitsland – Hengelo; 25 oktober 1969.

Loc 055.567-2 (ex NS 4115) tijdens het omlopen in Viersen.



NVBS-excursie stoomrit Venlo – Duitsland – Hengelo; 25 oktober 1969.

Loc 055.567-2 (ex NS 4115) na het omlopen in Viersen en voor de trein plaatsen. Gereed voor vertrek naar Bw Hohenbudberg via Neersen – Krefeld.

NVBS-excursie stoomrit Venlo – Duitsland – Hengelo; 25 oktober 1969.

Loc 055.567-2 (ex NS 4115) met excursietrein tijdens het stationnement in Krefeld.



NVBS-excursie stoomrit Venlo – Duitsland – Hengelo; 25 oktober 1969.

Loc 055.567-2 (ex NS 4115) met excursietrein bij aankomst in Bw Hohenbudberg.

NVBS-excursie stoomrit Venlo – Duitsland – Hengelo; 25 oktober 1969.
Loc 050.981-0 tijdens water nemen in Bw Hohenbudberg.


NVBS-excursie stoomrit Venlo – Duitsland – Hengelo; 25 oktober 1969.
Panorama op het Bw Hohenbudberg; links (gedeeltelijk zichtbaar) loc 050.981-0, daarachter loc 055.567-2 en in het midden loc 055.880-9.
NVBS-excursie stoomrit Venlo – Duitsland – Hengelo; 25 oktober 1969.
Panorama op het Bw Hohenbudberg; links loc 050.981-0, daarachter 055.567-2. Rechts loc 094.360-5 en daarachter enkele 055’ ers.


NVBS-excursie stoomrit Venlo – Duitsland – Hengelo; 25 oktober 1969.
Loc 055.567-2 (ex NS 4115) met excursietrein in het Bw Hohenbudberg, gereed voor vertrek naar Oberhausen.
NVBS-excursie stoomrit Venlo – Duitsland – Hengelo; 25 oktober 1969.
Loc 055.567-2 (ex NS 4115) met excursietrein passeert een station tussen Hohenbudberg en Oberhausen.


NVBS-excursie stoomrit Venlo – Duitsland – Hengelo; 25 oktober 1969.
Loc 055.567-2 (ex NS 4115) met excursietrein, onderweg van Hohenbudberg naar Oberhausen.
NVBS-excursie stoomrit Venlo – Duitsland – Hengelo; 25 oktober 1969.
Loc 094.138-5 met excursietrein, tijdens stationnement in Oberhausen, na loc-wisselen met loc 055.567-2 (Venlo – Viersen – Hohenbudberg – Oberhausen), gereed voor vertrek naar Gelsenkirchen Bismarck. De instappende excursiecommissaris Hans Kaper heeft de rit onder controle.


NVBS-excursie stoomrit Hengelo – Duitsland – Venlo; 4 april 1970.
De gecombineerde extra treinen voor de NVBS en de LCGB (Locomotive Club of Great Britain) met de loc’s 011.065-0 en 011.072-6 tijdens het stationnement in Oldenzaal. Op het traject Hengelo – Rheine en terug werd gecombineerd gereden met de extra trein voor de LCGB die de depots Lingen, Emden en Oldenburg bezocht; deze trein vervoerde plm. 500 deelnemers. De combinatie bestond uit 15 rijtuigen met de twee genoemde stoomloc’s.
NVBS-excursie stoomrit Hengelo – Duitsland – Venlo; 4 april 1970.
De gecombineerde extra treinen voor de NVBS en de LCGB (Locomotive Club of Great Britain) met de loc’s 011.065-0 en 011.072-6 bij vertrek uit Oldenzaal. Op het traject Hengelo – Rheine en terug werd gecombineerd gereden met de extra trein voor de LCGB die de depots Lingen, Emden en Oldenburg bezocht; deze trein vervoerde plm. 500 deelnemers. De combinatie bestond uit 15 rijtuigen met de twee genoemde stoomloc’s. De NVBS vervoerde plm. 460 deelnemers, zodat deze trein bijna 1.000 reizigers vervoerde.


NVBS-excursie stoomrit Hengelo – Duitsland – Venlo; 4 april 1970.
De loc’s 011.065-0 en 011.072-6 – in voorspan – voor de gecombineerde extra treinen voor de NVBS en de LCGB (Locomotive Club of Great Britain) bij vertrek uit Oldenzaal. Op het traject Hengelo – Rheine en terug werd gecombineerd gereden met de extra trein voor de LCGB die de depots Lingen, Emden en Oldenburg bezocht; deze trein vervoerde plm. 500 deelnemers. De combinatie bestond uit 15 rijtuigen met de twee genoemde stoomloc’s. De NVBS vervoerde plm. 460 deelnemers, zodat deze trein bijna 1.000 reizigers vervoerde.
Loc serie 044 met een goederentrein bij de doorkomst in Salzbergen (onder de verkeersbrug) richting Rheine; 4 april 1970.


Loc serie 044 met een goederentrein bij de doorkomst in Salzbergen (ter hoogte van de verkeersbrug) richting Rheine; 4 april 1970. Loc serie 044 met een goederentrein bij de doorkomst in Salzbergen richting Rheine; 4 april 1970.


Loc serie 044 met een goederentrein even voorbij Salzbergen richting Rheine; 4 april 1970. Bw Rheine; doorkijkje ter hoogte van de achterste locloods, met op de achtergrond een doorrijdende losse loc; 4 april 1970.


NVBS-excursie stoomrit Hengelo – Duitsland – Venlo; 4 april 1970.
Loc 011.072-6 met excursietrein naar Gelsenkirchen, bij vertrek uit Bw Rheine.
NVBS-excursie stoomrit Hengelo – Duitsland – Venlo; 4 april 1970.
Loc 011.072-6 met excursietrein naar Gelsenkirchen, bij vertrek uit Bw Rheine.


Loc 042.356-6 (met tender vóór) met een gemengde goederentrein bij doorkomst in Rheine Hbf, in de richting Salzbergen; 4 april 1970. Loc 043.100-7 met een ertstrein bij de doorkomst in het station Lingen (Ems). Rechts het Aw (Ausbesserungswerk); 4 april 1970.