Diesellocomotieven

Rotterdam Zuid. Na aankomst met een tram op het tramstation in de Rosestraat is loc MABD 1803 "Kluut" losgemaakt en rangeert via het omloopspoor van de voorzijde naar de andere zijde van de tram; 3 november 1964. De tram vertrekt dan als tramrit 73 om 15:00 uur met de rijtuigen BD 1509 + B 1502 + B 1501 naar Oostvoorne. Direct na de linker foto draaien we ons 180 graden om. De wissels zijn omgelegd en de loc rijdt langzaam naar zijn rijtuigen langs het perron. We zien een stadsbeeld op de achtergrond wat niet meer bestaat. De Rosestraat is een drukke verkeersader geworden en het hooggelegen NS-spoor maakte plaats voor een verdiepte viersporige toerit naar de Willemsspoortunnel onder de Maas;
3 november 1964.


Loc M 1805 “Meeuw” met de rijtuigen AB 1508 + BD 1509 te Hellevoetsluis, gereed voor vertrek (om 10.07 uur) naar Spijkenisse. Hellevoetsluis; 2 november 1965. Loc M 1805 “Meeuw” met de rijtuigen AB 1508 + BD 1509 bij binnenkomst te Zuidland; er wordt links gekruist. Zuidland; 2 november 1965.


Loc M 1602 “Reiger” tijdens omlopen te Spijkenisse; 2 november 1965. Loc M 1602 “Reiger” tijdens omlopen te Hellevoetsluis; 2 november 1965.


Loc M 67 op de Putselaan, in dienst als werktram bij het opbreken van de RTM-rails in de wegkruising Putselaan/Dordtselaan in Rotterdam-Zuid. Op de achtergrond het in aanbouw zijnde metroviaduct. Rotterdam; 9 augustus 1966. Loc M 67 op de Putselaan, in dienst als werktram bij het opbreken van de RTM-rails in de wegkruising Putselaan/Dordtselaan in Rotterdam-Zuid. Links RET-tramstel emr. 354 in dienst op lijn 2 (Charlois – Centraal Station). Op de achtergrond het in aanbouw zijnde metrostation “Maashaven”. Rotterdam; 9 augustus 1966.


Loc M 1806 “Bergeend”, in dienst als werktram bij het opbreken van de RTM-rails in de Brielselaan en van het spoor naast de graansilo in Rotterdam-Zuid. Links RET-tramstel emr. 353 in dienst op lijn 2 (Charlois – Centraal Station). Rotterdam; 9 augustus 1966. Loc M 1806 “Bergeend”, in dienst als werktram bij het opbreken van de RTM-rails in de Brielselaan en van het spoor naast de graansilo in Rotterdam-Zuid. Rotterdam; 9 augustus 1966.


Vignet op de zijwand van loc M 1806 met het opschrift ”Bergeend”. Rotterdam, Brielselaan; 9 augustus 1966. Rechts loc M 1806 “Bergeend”, in dienst als werktram bij het opbreken van de RTM-rails in de Brielselaan en links RET-tramstel emr. 356 in dienst op lijn 2 (Charlois – Centraal Station). Rotterdam; 9 augustus 1966.


Loc M 67 vertrekt van de Putselaan naar het Handelsterrein aan de Rosestraat. De loc was in dienst als werktram bij het opbreken van RTM-rails. Rotterdam; 9 augustus 1966. Loc M 1806 “Bergeend” op weg van Rotterdam Brielselaan (in dienst als werktram bij het opbreken van de RTM-rails) naar Hellevoetsluis, bij vertrek uit Spijkenisse; 11 augustus 1966.