|
Utrecht CS; aankomst van het ledige materieel uit Amersfoort met e-loc 1305. |
|
Utrecht CS; de rondrit startte op dit station. E-loc 1305 verzorgde de tractie tot Arnhem. Op de achtergrond de Katreinetoren (dertien verdiepingen, gebouwd 1974), daarvoor het opleidingsgebouw van NS Pz4. |
|
|
|
|
|
Aankomst in Arnhem; e-loc 1305 wordt afgekoppeld. |
|
De trein veranderde in Arnhem van rijrichting. Aan achterzijde wordt dieselloc 2308 met de e-loc 1110 in opzending tegen de trein geplaatst voor de rit naar Tiel. |
|
|
|
|
|
Doorkomst in Hemmen-Dodewaard. Een elektrische opzendloc over de niet geëlektrificeerde oostelijke Betuwelijn mag als een zeldzaamheid gezien worden. |
|
Aankomst in Tiel. DE-loc 2308 wordt hier afgekoppeld en e-loc 1110 neemt de tractie over. |
|
|
|
|
|
Aankomst in Tiel. DE-loc 2308 wordt hier afgekoppeld en e-loc 1110 neemt de tractie over. |
|
E-loc 1110 wordt gereed gemaakt en machinist Cees van der Beek klimt op de bok. |
|
|
|
|
|
Veel belangstelling op het Tielse station voor de elektrische locomotief 1110. Niet eerder was een e-loc in Tiel geweest. Het traject Tiel Geldermalsen werd in april 1978 elektrisch en per zomerdienstregeling, dus mei 1978, in gebruik genomen. |
|
Op het perron in Tiel wordt het rijdend personeel op de foto vastgelegd door Peter van der Vlist. Van links naar rechts: hoofdconducteur Dolf Lemeer, machinist Cees van der Beek, hoofdconducteur Willem Ming met echtgenote en Angélique van der Vlist, echtgenote van ritorganisator Peter van der Vlist. |
|
|
|
|
|
Even snel een defect frontseinlampje verwisselen en de rit kan vervolgd worden. |
|
Kort na Utrecht CS wordt de snelheid van de trein op dienstregelingssnelheid gebracht voor de rit naar Alphen aan den Rijn. |
|
|
|
|
|
Even voorbij Woerden buigt de enkelsporige lijn naar Bodegraven en Alphen aan den Rijn af. |
|
Instructie op de bok van e-loc 1110 door machinist Cees van der Beek tussen Woerden en Alphen aan den Rijn. Foto: Peter van der Vlist. |
|
|
|
|
|
In Alphen aan den Rijn loopt e-loc 1110 om van de ene zijde van de trein naar andere zijde. Na dit kopmaken vervolgt de excursietrein zijn weg naar Gouda. |
|
In Alphen aan den Rijn loopt e-loc 1110 om van de ene zijde van de trein naar andere zijde. Na dit kopmaken vervolgt de excursietrein zijn weg naar Gouda. |
|
|
|
|
|
In Alphen aan den Rijn loopt e-loc 1110 om van de ene zijde van de trein naar andere zijde. Na dit kopmaken vervolgt de excursietrein zijn weg naar Gouda. |
|
Alphen aan den Rijn; klaar voor vertrek naar Gouda. |
|
|
|
|
|
Kruising in Waddinxveen met een trein van de gewone dienst. |
|
Rangeerwerk in Gouda. Loc 1110 en 1504 worden klaar gezet voor de middagrit Gouda Utrecht. Maar eerst zal stoomloc 23 023 de trein naar Rotterdam brengen. |
|
|
|
|
|
Gouda: stoomloc 23 023 maakt zich op om voor zijn trein geplaatst te worden. |
|
Gouda: stoomloc 23 023 is voor de trein geplaatst; de rit naar Rotterdam kan beginnen. |
|
|
|
|
|
Gouda: stoomloc 23 023 is voor de trein geplaatst; de rit naar Rotterdam kan beginnen. |
|
Veel belangstelling in Gouda voor stoomloc 23 023; klaar voor vertrek naar Rotterdam. |
|
|
|
|
|
Gouda; wisseling van tractie. |
|
Gouda; wisseling van tractie. Machinist en stoker van de SSN zijn er klaar voor. |
|
|
|
|
|
Gouda; remproef geslaagd, rijden maar. |
|
Rangeerwerk in Gouda. |
|
|
|
|
|
Rangeerwerk in Gouda. |
|
Rangeerwerk in Gouda. |
|
|
|
|
|
Loc 1504 en 1110 worden in Goud klaargezet voor de middagrit naar Utrecht. Op de achtergrond staat stoomloc 23 023 klaar voor de rit naar Rotterdam. |
|
Stoomloc 23 023 staat klaar voor de rit met de excursietrein naar Rotterdam. |
|
|
|
|
|
Ter hoogte van Moordrecht Aansluiting passeert loc 23 023 met de excursietrein, op weg naar Rotterdam. |
|
Aankomst in Rotterdam CS; loc 23 023 wordt afgerangeerd. |
|
|
|
|
|
E-loc 1004 zal de trein van Rotterdam, via Den Haag Binckhorstboog naar Gouda rijden. |
|
Stoomloc 23 023 blijft in Rotterdam en zal terugkeren naar het depot in Rotterdam Noord Goederen. |
|
|
|
|
|
Twee oudgedienden, stoomloc 23 023 en e-loc 1004 ontmoeten elkaar in Rotterdam CS. |
|
Twee oudgedienden, stoomloc 23 023 en e-loc 1004 ontmoeten elkaar in Rotterdam CS |
|
|
|
|
|
Loc 1504 met opzendloc 1110 nemen in Gouda de tractie over van e-loc 1004 voor de rit naar Utrecht CS. |
|
Loc 1504 te Gouda. |
|
|
|
|
|
Machinist Cees van der Beek neemt op loc 1504 de remproef. De rit naar Utrecht CS kan veilig vervolgd worden. |
|
Loc 1504 met opzendloc 1110 worden in Gouda voor de trein geplaatst voor de rit naar Utrecht CS. |
|
|
|
|
|
De excursietrein nadert Utrecht CS en krijgt een veilig inrijsein (geel). |
|
De excursietrein met e-loc 1504 en opzendloc 1110 voorop loopt binnen te Utrecht CS; de succesvol verlopen rondrit loopt hier ten einde. |
|
|
|
|
|
De excursie eindigt waar hij begonnen is: Utrecht CS. De ingewikkelde logistieke operatie met diverse loctypen en een niet gebruikelijke route bleek in de praktijk succesvol verlopen. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|